מרפאת שיניים היא מקום שברוב הפעמים מגיעים אליו בלית ברירה ולא מתוך איזו תחושה של רצון טוב לעשות ביקורת למצב השיניים. גם זו סיבה טובה לבקר במרפאת שיניים, אך לצערנו אנו נאלצים כרופאים להתמודד כל הזמן עם מקרים דחופים של עזרה ראשונה.

ילד שנחבל, כתר שזז או סתימה שנשברה,שיניים עם עששות עמוקות שמגיעות עד מוך השן וגורמות לכאבים חזקים, כאבים של שיניי בינה שצומחות ,  כל אלה ואחרים עלולים להיות כואבים או אפילו רק מדאיגים ואתם רוצים להגיע בדחיפות ל מרפאת שיניים ולא לחכות עד הלילה או עד מוצאי השבת או החג, אתם יותר ממוזמנים אלינו בדחיפות ולקבל טיפול מהיר ומקצועי שיחסוך מכם הרבה צער ועוגמת נפש. רפואת שיניים דחופה היא דבר שאין להמעיט בערכו ויש לרופא המטפל לקחת בכובד ראש את כל ההשלכות בבחירת הטיפול המתאים למצב שנקרא לפניו.

עזרה ראשונה לחבלות שיניים או לכאבים עזים שפרצו בפתע פתאום שסביר להניח שמעידים על מצב חמור אצל המטופל, הוא שירות ששייך לתחום רפאוה דחופה ובמרפאת שיניים יש להיות ערוכים אליו מבעוד מועד. מרפאת שיניים רצינית חייבת להתאים את עצמה לכל תרחיש, ובמקרים של עזרה ראשונהמרפאת שיניים צריכה לספק לרופא המטפל את כל הציוד האיכותי והמתקדם ביותר שייתן יתרון בטיפול מהיר ואפקטיבי שישפיע על איכות המשך הטיפול לאחר מתן העזרה הראשונה.

בין אם מדובר בשן או שיניים שבורות עקב תאונה או נפילה ואפילו מקרי אלימות, או עששות עמוקות , אל תהססו ותמתינו גם אם מדובר בשעות הלילה. כל עיקוב עלול לפגוע ביכולות השיקום של השיניים, וכן אם מדובר וחשש בנזק לחניכיים, יש לפנות מיד לעזרה ראשונה במרפאת שיניים שנותן את השירות החשוב הזה.

התחושות הנלוות לכאבי שיניים עזים יכולים לשתק את החולה בהם עד כדי השבתה כללית מכל הפעילות היום יומית והשפעה מהותית על מצב הרוח של החולה. גם אם אתם אנשים שומרי שבת וחג ובמשך היום התפתחו לכם כאבי שיניים עזים יש מקום לפנות לעזרה ראשונה וטראומה ובדיקה רפואית ולוודא שאין כל חשש לבעיה שעלולה להתפתח לבעיה מהותית שיהיה מסובך לטפל בה או שתהיה כרוכה בכאבים או בהוצאות כספיות וצער מיותר.