מהו הלייזר?

הלייזר הינו קרן אור באורך גל. כאשר מקרינים את קרן האור על השן ומוסיפים תרסיס מים, נוצר קידוח מיקרוסקופי ונקודתי. תגובת קרן הלייזר עם רסיסי המים יוצרת מספר רב של נקביים מיקרוסקופיים, ובכך מאפשרת לקדוח בשן המטופלת. תרסיס המים משמש גם לקירור השן תוך כדי קידוח. מכשיר לייזר אורביום-יאג.

מה ההבדלים בין לייזר לטיפול רגיל?

בקידוח רגיל המקדח מרעיד את השן המטופלת והרעידות גורמות לכאבים. לכן יש צורך בהזרקת חומר הרדמה מקומית. לעומת זאת, הלייזר אינו מרעיד את השן ואינו גורם לרעש, מאחר והלייזר מדויק מאוד. הקידוח נעשה ללא מגע וללא פגיעה מיותרת בחלקים הבריאים של השן.

כיצד פועל הלייזר?

מהפכת הלייזר הממוקד במרפאת השיניים הפכה את הכאבים וחוסר הנוחות לנחלת העבר. סתימות בלייזר נעשות ללא כאב, ללא רעש וללא רעידות. כמו כן, הטיפול בלייזר מאפשר לשמור על בריאות השן לאורך זמן. הלייזר יעיל גם לטיפולי שורש, לשתלים ולטיפולי חניכיים, הנעשים בעזרת הלייזר שמחטא את המקום באופן יעיל וללא דימומים ומאפשר החלמה מהירה.

מהם יתרונות הטיפול בלייזר?

הטיפול בלייזר כולל יתרונות רבים: זהו טיפול נקודתי ומינימליסטי, המאפשר שימור של הרקמות המטופלות. כמו כן, הלייזר מאפשר חיטוי מצוין כנגד חיידקים, איטום כלי דם באזור המטופל, ושליטה מלאה על הדימום. בכך הוא יוצר שדה ראייה אופטימלי לרופא השיניים המטפל.

תנאים אלו מאפשרים טיפול בטוח ונוח יותר, עובדה חשובה במיוחד עבור חולים הסובלים מבעיות קרישה, ממחלות סיסטמיות שונות וביניהן מחלות לב וסכרת. השליטה על הפרמטרים השונים (דיוק, חיטוי, דימום וזמן) מקנה יתרון רב חשיבות גם בטיפול בקשישים, במוגבלים ובילדים, ומאפשרת צמצום רב במספר הפגישות הטיפוליות.

מה עוד ניתן לעשות בטיפול עם לייזר?

ללייזר יכולות ייחודיות גם בטיפולים אסתטיים לשינוי צורת החניכיים ולסילוק פיגמנטציה כהה בחניכיים. בנוסף, הלייזר מאפשר חשיפת שיניים כלואות או המכוסות חלקית על ידי החניכיים או העצם, במהלך הטיפולים האורתודונטים והכירורגיים. למעשה, הלייזר מאפשר חיטוי מצוין בטיפולי שורש ומשפר מאוד את איכות הטיפול, כך גם בסילוק נגעים שונים בחלל הפה.

אילו סוגי טיפולים נוספים ניתן לבצע עם לייזר?

מומחים בתחום מונים יתרונות נוספים של טיפולי שיניים בלייזר. בשלבים השונים בטיפולי החניכיים בפרט ובכירורגיה בכלל, במהלך שיקום הפה ובהשתלות שיניים, הלייזר מאפשר הכנה אופטימלית של המקום המיועד להשתלה. כמו כן, הוא מאפשר לעצב את הרקמה סביב השתלים והשיניים, ולחשוף את השתל לקראת קבלת השיקום הסופי (כתרים ותותבות). במקרים של זיהום סביב שתלים או שיניים, הלייזר מאפשר חיטוי אופטימלי, שאינו אפשרי באמצעים אחרים.

אופציה נוספת הינה הכנת החללים בשיניים המיועדות לקבלת שחזורים (סתימות). הטיפול בלייזר מאפשר הפחתה משמעותית בצורך בהרדמה מקומית, ומפחית באופן משמעותי גם את הצורך באנטיביוטיקה. הטיפול בלייזרים השונים הינו באמצעות קרני אור באורכי גל שונים, אשר עוצמתם ומשך פעילותם נקבעים ומבוקרים על ידי הרופא המטפל ועל פי הידע התיאורטי שלו, ניסיונו ומיומנותו.

כיצד משפיע הלייזר על איכות הטיפול?

הניסיון מוכיח ששימוש נכון בלייזרים תורם רבות לאיכות הטיפול בכל תחומי רפואת השיניים, מפחית במידה רבה את החרדה הדנטלית ומאפשר בכך שיתוף פעולה בין המטופל למטפל, זאת לשם קבלת תוצאות טיפוליות מריביות. מומחי השיניים מעריכים שעם הזמן יהפוך הלייזר לכלי טיפולי הכרחי במרפאות. כיום, הלייזר משמש ככלי מרכזי בתחום רפואת השיניים בזכות יתרונותיו הרבים.

Call Now Button